بای پس معده بهتر است یا اسلیو؟
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

در عمل اسلیو معده چه فرآیندی صورت می‌گیرد؟

برای افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 دارند، عمل اسلیو معده مناسب است و موثر واقع می‌شود. شاید برای شما سوال باشد که چرا این عمل به نام اسلیو معده نامگذاری شده است. در عمل اسلیو معده حدود 70 درصد معده از شکم خارج و برداشته می‌شود و شکل ظاهری آنچه از معده باقی می‌ماند، شبیه به آستین است. ترجمه آستین به زبان انگلیسی اسلیو می‌شود؛ بنابراین این جراحی لاغری را به نام اسلیو معده می‌خوانند.

اشتهای بیمارانی که تحت عمل اسلیو معده قرار گرفته‌اند، به شدت کاهش می‌یابد و کمتر گرسنه می‌شوند.

نحوه انجام عمل چاقی با روش بای پس معده

در عمل بای پس معده، معده و روده هر دو دستخوش یکسری از تغییرات می‌شوند. در این جراحی لاغری، معده به دو قسمت بزرگ و کوچک تقسیم می‌شود و از این طریق ظرفیت معده کاهش پیدا می‌کند. روده در عمل بای پس معده تغییر می‌کند و طول آن تا حد زیادی کم می‌شود. بخشی از روده که کوتاه می‌شود به قسمت کوچک معده یا معده کوچکِ جدید متصل می‌شود. این تغییرات در معده و روده باعث می‌شود موادغذایی سریع‌تر به روده راه پیدا کند و دفع شود.

با مزایا و معایب جراحی‌های بای پس معده و اسلیو معده آشنا شوید.

بهتر بودن هر یک از عمل‌های بای پس و اسلیو معده به وضعیت جسمانی و نظر پزشک شما بستگی دارد اما قطعا دانستن اطلاعات زیر برای تصمیم‌گیری صحیح شما موثر خواهد بود.

اگر شما قبل از جراحی لاغری خود با رفلاکس معده دست و پنجه نرم می‌کردید، بهتر است عمل بای پس را انتخاب کنید زیرا احتمال ایجاد رفلاکس معده پس از بای پس به مراتب از اسلیو معده کمتر است.

هزینه عمل بای پس معده به دلیل فرایند پیچیده‌ و مدت زمان طولانی که دارد از هزینه اسلیو معده بیشتر است و برای افرادی که بودجه محدودی دارند مناسب نیست.

بای پس و اسلیو معده هر دو از طریق جراحی لاپاروسکوپی قابل انجام هستند اما عمل اسلیو ساده‌تر از بای پس انجام می‌شود. در اسلیو معده تنها معده مورد جراحی قرار می‌گیرد اما در بای پس علاوه بر معده، بخشی از روده کوتاه و جدا می‌شود.

فرایند کاهش وزن در عمل بای پس معده سریع‌تر از اسلیو معده رخ می‌دهد و شما پس از گذشت یک سال تغییر وزن خود را شاهد هستید. در اسلیو معده کاهش وزن با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و ممکن است حدود دو سال زمان ببرد.

با توجه به آنکه عمل بای پس معده نسبت به اسلیو معده سنگین‌تر است، مدت زمان بستری شما در بیمارستان نسبت به اسلیو معده طولانی‌تر و بیشتر خواهد بود.

یکی از برتری‌هایی که عمل اسلیو معده بر بای پس معده دارد، میزان جذب مواد مغذی است. اغلب کسانی که جراحی لاغری آنها از نوع بای پس است بعد از عمل نیاز دارند تا ویتامین و عناصر مغذی مصرف کنند. در اسلیو معده چنین حالتی وجود ندارد زیرا مواد مغذی به طور کامل جذب بدن می‌شوند و نیازی به مصرف آنها به‌طور جداگانه نیست.

اگر دوست دارید به میزان بیشتری کاهش وزن داشته باشید بای پس معده برای شما جراحی لاغری مناسب‌تری خواهد بود. به طور کلی در بای پس معده هر فرد بین 60 تا 80 درصد وزن خود را از دست می‌دهد و در اسلیو معده کاهش وزن بین 50 تا 70 درصد است.

مدت زمان جراحی لاغری در عمل بای پس معده از اسلیو معده بیشتر است و حدود سه ساعت طول می‌کشد. این مقدار زمان برای اسلیو معده کمتر است و این عمل چاقی حدود 2 ساعت زمان لازم دارد.

بای پس معده و اسلیو معده مانند عمل مینی بای پس هر دو نوعی از جراحی لاغری هستند که در جهت کاهش وزن بسیار موثر عمل می‌کنند. اگر برای انتخاب یکی از این دو عمل دچار تردید هستید باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بر‌اساس شرایط و وضعیت جسمانی که دارید، شما را راهنمایی کند. کسب اطلاعات از مزایا و معایب این عمل‌ها تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا تصمیم مناسب‌تری بگیرید. به طور مثال باید بدانید که بای پس معده از نظر میزان و سرعت کاهش وزن بر اسلیو معده برتری دارد. از طرفی اسلیو معده نسبت به بای پس معده کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر است و مدت زمان لازم برای انجام آن کمتر است.





:: برچسب‌ها: جراحی لاغری , اسلیو معده , بای پس معده , کاهش وزن , لاپاراسکوپی , دکتر علی امیراحمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: